onsdag 16 januari 2013

Så glad, i själen.

Jag har haft många olika jobb. Bytt bana hit och dit, provat väldigt mycket. Aldrig riktigt hittat rätt. Aldrig riktigt trivts. Ofta haft ont i magen, haft ångest dagen innan arbete och väldigt ofta bara velat dra täcket över huvudet.
Precis innan jag blev gravid med Ossian hade jag ju ett vikariat på ett ställe här i Södertälje. Det blev bara några månader där och trots att själva arbetet kanske inte var det roligaste så trivdes jag med arbetskamraterna.

Igår jobbade jag två arbetspass på två olika ställen. Från 8 till 22. Och inte det minsta ångest över det, inte det minsta ledsen för det. Imorgon blir det troligtvis samma sak. Men det konstiga är, jag är bara glad. Idag har jag ett jobb som jag stortrivs på. Jag älskar att vara där, dagarna går superfort och jag ser fram emot att få komma tillbaka.
Igår jobbade jag även första dagen på det nya stället. Roligt och jag tror nog att jag kommer trivas även där. Magkänslan var bra och jag var full av värme när jag åkte hem på kvällen.
Och just nu passar det här mig väldigt bra. Två olika jobb, ingen fast tjänst, men alldeles perfekt.

1 kommentar:

  1. Ja det är så stor skillnad mot förut. Men tydligen har Sebastian sagt till Tobbe vid flera tillfällen att han inte tyckte om Annica. Hon ändrade sig ganska så mycket sista tiden och var inte alls så där glad och trevlig.

    Skönt att det gick bra med Ossian :) Jag hade ingen aning om att det skulle komma en ny dit också?! Men hon verkar trevlig, jag fick ett bra intryck av henne.

    Jag tycker det är ganska skönt att inte ha ett fast 7-16 jobb som är samma dag in och dag ut. Jag vet inte hur det är för dig, men jag kan ju styra själv över hur mycket jag vill jobba och NÄR jag vill jobba. Får jag vara nyfiken och fråga vad det är för vik du har fått?

    SvaraRadera