fredag 8 februari 2013

Om att vara nöjd.

Tänk att livet kan vara lite små kaotiskt. Galet på gång, springer från det ena stället till andra. Sliter mitt hår när båda barnen bara skriker.
Ändå är jag så nöjd. För ett år sedan var jag allt annat än nöjd. Mådde inte speciellt bra och längta tills idag. Tills jag faktiskt var nöjd med livet och glad i själen. Det kan ju låta klyshigt, men jag trivs så himla bra med allting.

Fredag idag. Det brukar innebära ledigt för mig och barnen, men jag ska faktiskt jobba ikväll. Och jag är inte det minsta ledsen över det. Det känns faktiskt lite skönt. Jag älskar ju mina barn, men ibland är vardagen så himla inkörd och man orkar helt enkelt inte med samma bråk vareviga dag.
I helgen väntar dock ledigt efter en veckas jobb. Och jag ska träffa världens bästa imorgonkväll. Det ser jag fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar