måndag 21 maj 2012

Ännu mera dagis.

Mira gick stolt och släpade på påsen med trosor och extra byxor till dagis idag. Det går bättre och bättre att vara utan blöja.

Tillbaka till det i föregående inlägg. Efter sommaren kommer Mira börja på den större avdelningen. Känner mig inte ett dugg orolig över det, hon älskar att vara med stora barnen.
Men vi trivs ju superbra på den avdelning hon går på nu och hoppas innerligt att även Ossian kommer hamna där.
Imorgon har jag avslutningssamtal och tänkte höra om de möjligtvis kan "fixa" så Ossian hamnar där. Vet någon hur det går till? Är det kommunen eller förskolan som placerar barnen på avdelningarna?


4 kommentarer:

  1. Förmodligen kommunen! Förskolan tar bara hand om barnen som behöver dagvård, kort sagt. Många ggr har de inget att säga till om, om de blir överfullt heller, om kommunen inte kan placera annanstans. Så fungerar de här iaf!

    SvaraRadera
  2. Ja, precis! Sebastian börjar den 21a (tror jag det var) och Simon den 28e, i alla fall en vecka i mellan.
    Hur många avdelningar är det? Hoppas Sebastian får börja med Mira så han känner igen någon iaf =)

    Ja, gud ja, hur länge sen var det nu?! Känns som om det är så mycket hela tiden så jag hinner liksom inte med. Min hjärna är kvar någonstans i februari/mars haha!
    Lekdejt snart?

    SvaraRadera
  3. Okej, hade varit kul att få göra typ ett studiebesök men det blev lite kort varsel tycker jag. Såg breven i lördags och svaret ska vara inne på fredag. Svårt att veta vad jag ska kryssa i när jag inte vet med jobb eller studier... Hur har du gjort?
    Vilket datum börjar Ossian?

    Ja, lekparken är poppis hos båda nu. Simon tror ju att han är lika stor som Sebastian och klarar allt som han gör. Många blåmärken just nu alltså =)

    SvaraRadera
  4. Jag får nog också ringa och höra med dom hur jag ska fylla i.

    Jag vet inte hur vädret ska vara resten av veckan? Enda dagen jag inte kan är på fredag men annars är vi hemma hela veckan. Hur ser det ut för er?

    SvaraRadera