torsdag 8 mars 2012

I hope it's gonna make you notice.

Ljuv musik i mina öron. Musiken som tystar allt trassel i huvudet. Musiken som får mig att må bra, att le, att se livet från den ljusa sidan.
Vad vore jag utan musiken?

Jag är uppväxt med mycket musik omkring mig. Min pappa har ett brinnande intresse och utan att överdriva har han garanterat över 1000 cdskivor i hyllorna hemma. Och så mycket av den musiken delar jag med honom. Så mycket som ger mig fina minnen, som jag kan skratta och le åt.

Och jag antar att vi också delar känslan av att man mår bra när man får lyssna på det man tycker om.
När jag var hemma med bebis-Mira så lyssnade vi på musik jämt. Hon somnade gott till Michael Jackson och vi dansade till Hoffmaestro. Nu är det Ossian som får lyssna dagarna i sträck.
En vacker dag kommer kanske min musik att skapa minnen hos dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar