onsdag 14 mars 2012

Stora killen!

Så får man kanske inte säga, men jag tycker det är skönt att Ossian inte är någon bebis längre. Eller ja, det är klart att han är. Men han börjar ju bli stor. Han är inget litet spädbarn längre.
I slutet på månaden blir han 8 månader och jag bara njuter. Den här tiden är fantastisk och det är egentligen först nu som jag på riktigt börjar tycka att det är kul! Klart det är mysigt med små bebisar, men i ärlighetens namn tycker jag mest att det är jobbigt.
Nu däremot, när han kan sitta, åla baklänges, äter mat, "pratar", skrattar och lär sig massor med nya saker, så njuter jag. Jag älskar barn och jag älskar verkligen att få följa med på deras resa genom livet.


1 kommentar:

  1. Jag tycker också att spädbarnstiden mest är ganska trist. Det händer ju liksom ingenting! Från 6-7 månader och frammåt är då det roliga börjar.

    SvaraRadera