fredag 20 juli 2012

Dottertid.

Idag fick jag äntligen egentid med min lilla Mira. Vi behöver det mer än någonsin. Hon är pappas tjej. Skriker ofta ofta efter honom och på sista tiden har hon börjat slå mig och säga att jag är dum.

Vi tog bussen till min plastbror (han var fosterbarn hos oss när jag var liten) och hans familj. Han har en dotter som är jämngammal med Mira, så hon var överlycklig.
Och så mysigt och bra vi haft det. Min finaste tjej. Världens snällaste var hon. Inga problem alls. Bara hon och jag. Och jag njöt också. Att äntligen kunna ge henne full uppmärksamhet. Underbart. Jag hoppas på fler såna tillfällen i sommar!


3 kommentarer:

  1. Ja han är lite liten, men han följer sina kurvor rätt bra så det var inget vi skulle bry oss om just nu :)

    Nej, jag har inte fått någon info alls ifrån dagis. Tycker det är lite konstigt eftersom det bara är en månad kvar tills dom börjar. Hur lång tid innan har ni fått papper därifrån?

    SvaraRadera
  2. Okej :) trodde dom skickade papper, vi gjorde så när jag jobbade på dagis. Där stod all info med vilken fröken barnet skulle ha på inskolningen, tiden dom skulle börja, rutiner osv. Men det är ju faktiskt bättre om dom ringer, blir ju så mycket mer personligt och så kan man ju fråga allt man vill direkt.

    Vilka avdelningar ska Mira och Ossian gå på?

    SvaraRadera
  3. Spännande! Lovar att berätta när jag vet vart dom hamnar. Det skulle ju vara himla skoj om i alla fall Sebastian och Mira fick gå tillsammans.

    SvaraRadera