onsdag 14 november 2012

I en positiv värld.



Tänk att livet kan kännas så mycket lättare bara man tänker i rätt banor. Jag är ibland urusel på det. När vintern och mörkret drabbar mig, så brukar jag bara se nattsvart. För ärligt talat, vem blir lycklig av mörkret? Och ärligt talat, jag ser alltid svart eller vitt. Det finns inget mittemellan.
Men jag lär mig. Och efter all skit som varit så vägrar jag att ha en till sån vinter. Den här vintern ska bli bra, det har jag bestämt mig för.
Jag har så fina, fantastiska människor omkring mig som omringar mig med glädje, fina ord, skratt eller bara finns till. Jag har två alldeles underbara små barn. För varje dag som går så älskar jag dem ännu lite mer, fast det borde vara omöjligt.
Jag ser positivt på framtiden, jag kommer att ha ett jobb snart, allt kommer bli bra. Jag ska ta det där förbaskade körkortet, jag kommer att klara det.
Jag ser mig i spegeln och gillar det jag ser. Jag är bra. Allt kommer att bli bra. Och tills dess så tänker jag bara kämpa vidare, fokusera på det positiva, på allt som är fint, på allt jag har att se fram emot. På att livet inte är så illa trots allt.

Så idag fokuserar jag på jobbsök, fredagens festligheter och att planerna inför nyår kan bli mycket spännande och roliga.

1 kommentar:

  1. ja håll hårt i det positiva! :) allt har ju en förmåga att lösa sig till det bästa i slutändan ♥

    SvaraRadera