torsdag 19 april 2012

I give up.

Tycker att jag testat allt nu. Skaffat rutiner, slutat amma dagtid, lärt honom att dricka välling. Ger honom välling när det är sovdags. Har mörkt, svalt och tyst i rummet.
Sjunger, vaggar, pratar, klappar...

Ändå vaknar han. Gång på gång. Skriker. Skriker och gnäller. Snurrar runt som en galning i sängen. Sparkar överallt. Slår bort vällingflaskan.
(Om ni inte förstått så tar han inte napp).

Nu ger jag upp. Nio månader har snart gått. Jag har aldrig sovit mer än tre timmar i sträck under den tiden.
Jag offrar båda mina armar bara jag får sova. Och han. Han måste väl också vara trött?
Han sover kanske åtta timmar per natt. Är inte det lite för en bebis?

Ingenting jag gör hjälper. Nu skiter jag i det.

1 kommentar:

  1. Kiara var också en icke-sova-bebis. i 1½ ÅR. Trodde jag skulle stupa jag med, men men. Nån gång går det ju över.. Jag undrar dock fortfarande varför du inte kunde få sova EN natt iaf, du har väl en sambo åtm?!

    SvaraRadera