torsdag 5 april 2012

Samarbete?

Min son jobbar väldigt mycket mot mig idag. Han gnäller, vill inte ligga på golvet, inte sitta och ska som vanligt inte sova. Helst vill han sitta i min famn eller att jag bär på honom.
Men nej du, en 8 månaders på 9 kilo går jag inte runt och bär på! Speciellt inte när jag fullt upp med annat. Som nu bara står och väntar på mig, när jag nyss gjort sjätte misslyckade försöket att få Ossian att sova.
Låt han vara vaken, tänker ni nu. Tro mig, jag har försökt det också. Men han är så trött, så trött. Och visst somnar han. Bara det att han måste hata sin säng, för i samma sekund som jag lägger honom där öppnar han sina stora ögon.

Nä, nu skriker han på mig igen!

2 kommentarer:

  1. Vad åker ni för båt över imorgon? Såg att du skrev fredag morgon nämligen och det är ju då vi åker med.. ;)

    Usch, det där med sovandet för Ossian låter ju jättetungt. Sover han bättre i vagnen? Fast du kanske inte kan ha den i lägenehten?

    SvaraRadera
  2. Ah, åsklart.. :) Ja, vi åker med Eckerö kl 10.

    Men du - har du så pass utrymme i budget att du kan köpa en extravagn för några hundringar att bara ha i lägenheten så pass att du söver honom över en tröskel eller nåt? För det förstår ju jag med att du inte orkar släpa upp och ner.. :(

    SvaraRadera