söndag 22 april 2012

Snart nio månader.

När Mira var liten så uppdaterade jag om allt. I dagsläget känner jag inte att jag behöver det. Dessutom drar jag min gräns vid andra saker numera.
Men nu tänkte jag att ni skulle få lära känna lille Ossi lite mer.

På onsdag blir han nio månader. Nio månader som nog aldrig har gått så fort. Han hade en tuff start i livet. Föddes rakt in i ett kaos och drogs dessutom med kolik i tre månader.
Idag är han en glad kille. Väldigt glad. Han har lätt till skratt och skiner upp som en sol så fort någon pratar med honom. Hans största är idol är, inte helt otippat, storasyster. Han vill vara där hon är, leka med det hon har och skrattar gott åt hennes bus. Och hon älskar honom minst lika mycket.
Förutom det så är han världens största mammagris. Helt enormt mammig. Har inget minne att Mira någonsin varit såhär mammig som han är?! Om han är trött/ledsen och ser mig så blir det gråt och gnäll direkt. Om han leker på golvet och jag sitter med så ska han upp i famnen. Eller om jag går förbi så ålar han efter mig. Charmigt såklart, men ibland är det jobbigt att det bara är mamma som duger.

Sömnen behöver jag väl knappast ta upp? Och det är väl där vi har problemen. Bråken. Frustrationen. Men en vacker dag ska väl han också sova.

Men trots det är han såklart världens goaste lilla knubbis. Min älskade son.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar