måndag 10 december 2012

Det här är ju löjligt.

Vi är snart i mitten på december. Mitt i vintern. Utanför är det mörkt och snö överallt.
I mitt liv betyder det att jag blir deppig, lättirriterad, orkeslös och tappar lusten till allt.

I år händer något annat. Jag är pigg, glad, positiv, hittar på massor med saker och älskar det. Jag trodde nog aldrig att jag skulle få en vinter där jag faktiskt är glad att det är snö ute, att jag skiter fullständigt i att det är mörkt och tänder några ljus istället. Att jag istället för att ligga hemma och dra täcket över huvudet, så hittar jag på saker. Om det så är att träffa vänner, åka pulka med barnen eller göra naglar. Allt för att jag vill, för att jag orkar. För att jag mår bra av det.
Tack 2012. Tack för att jag (för första gången i mitt liv) får uppleva en bra vinter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar