måndag 3 december 2012

Upptagen tjej.

Så mycket att göra, så lite tid. Jösses alltså. Jag ska vara arbetslös men har saker att göra hela tiden. Förutom barnen, matlagning, handling, städning så är det så mycket annat. Jag har börjat rensa, slänga grejer hemma. Jag har diverse projekt på gång. Jag planerar julklappar och ska ge mig ut och köpa dem. Jag planerar nyår. Jag har körlektioner, jag pluggar teori. Jag söker jobb, skriver ansökningar. Jag läser på, letar inspiration och gör nya naglar.
Det var länge sen jag satt hemma och gjorde ingenting. På dagtid i alla fall. På kvällarna försöker jag ha en stund att bara koppla av. Även fast nagelpysslet ibland hamnar på kvällstid. Men det är ju en stor hobby, någonting som jag brinner för. Och därmed något som jag gärna offrar min egentid för.

Fullt upp alltså. Men livet är härligt. Jag gillar när jag har mycket på gång. Jag dör ju i rastlöshet annars.
Imorgon ska jag tvätta (mounteverest i tvättkorgen), söka jobb och handla julklappar. I snökaoset. Det väntas tydligen ännu mer snö här imorgon. Så ja, jag kanske fortsätter projekten hemma och väntar lite med klapparna. Kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar