onsdag 5 december 2012

Vintern är här.

Det var ca 30 cm nysnö utanför porten idag. Jag gjorde ett snabbt (och smart) drag i att lämna vagnen hemma och packade ner båda barn i pulkan istället. Visserligen höll stackars lilla Ossian på att blåsa bort, men vi kom i alla fall fram. Hade det inte varit för att jag hade ett samtal på dagis idag, så hade jag minsann struntat i att gått dit idag. Men det gick ju bra. Fram kom vi, utan problem faktiskt. Även fast vi alla var röda om kinderna och snöiga överallt.

Snön vräker fortfarande ner utanför fönstret. Och jag kan inte undgå att flina lite åt alla dumma 08or som fortfarande inte förstår att vi får en vinter varje år. Ja, jag är ju själv det, men jag är i alla fall medveten. (Glömmer aldrig den där januarimorgonen när jag bodde i Värmland och mamma skulle köra mig till min praktik. Utanför vår dörr väntade 50 cm nysnö och en stor snövall).
Därför är jag lite extra tacksam för att jag sprang på stan igår. För idag spelas julmusik och jag ska rensa rensa och rensa i klädkammaren och skåp här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar