måndag 31 december 2012

Hejdå 2012.

Jag brukar sällan göra något stort av nyår. Lite överskattat, som jag tycker att det är. Förra året satt jag i sängen hos min mamma och ammade vid tolvslaget. Inte ett dugg ledsen över det.
Men år ska jag faktiskt dra på mig den lilla svarta och gå på fest. Vilket jag ser fram emot! Man vet inte hur länge det dröjer tills det blir tillfälle för nyårsfest nästa gång. Jag är dock genom förkyld, tjoho. Igår nös jag ungefär 3000 gånger, idag har jag knappt någon röst. Ännu mindre ikväll, kan jag tänka mig. Men hur som, jag är i alla fall pigg.

Mina små firar in det nya året tillsammans med mormor. Och de verkar minst sagt gå över förväntan! Jag pratade med de i morse och Mira är precis sådär glad som vi väntat oss. Det går bra för Ossian också, han sköter sig, sover hela nätterna och är glad. Men mormor är hans trygghet nu och han låter henne inte gå ur hans synfält.
De små godingarna - jag saknar dem så att det gör ont! Det är så tomt här hemma. Jag är verkligen halv utan dem.
Men den här dagen kommer gå fort, imorgon har jag förberett med massa läsk och godis för en bakis-dag på soffan. Sen så, börjar den nästan 50 mil långa resan till mormor och barnen.

GOTT NYTT ÅR! Hoppas att Ni får en jättefin dag och kväll, vad ni än hittar på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar