lördag 25 augusti 2012

Glädjen.

Sitter i mörkret i soffan. Känner bara så mycket glädje.
Vilken härlig, mysig dag jag haft med mina älskade små. Det är ingen tvekan om att det är dem jag lever för. Att det är det här som är mitt liv, det livet jag älskar.
Men jag älskar mycket av mitt liv nu. Jag älskar att jag hittat mig själv igen. Jag älskar att jag tillåter mig att ha egentid, att jag ger mig tid att bara vara Sofie. Jag är tillbaka där jag en gång var. När jag ler åt mig själv i spegeln, när jag går med rak rygg och huvudet högt, när jag tänker positivt, när jag väljer vägar som får mig att må bra.

Jag längtar efter dansgolvet. Jag längtar efter adrenalinet, endorfinet som jag finner på dansgolvet. Eller varför inte vardagsrumsgolvet. En bra låt som får det att studsa i hjärtat och fina människor.
Men idag har jag känt så otroligt mycket kärlek och lycka. Så stolt mamma. Så glad att jag har dessa små liven i mitt liv. Att jag får följa dem. Att jag alltid kommer vara deras mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar