onsdag 3 oktober 2012

Älskade liten.

Vi startade den här morgonen med blod och tårar. Ossian ramlade in i vardagsrumsbordet och slog upp ett jack i munnen. Blod överallt, såklart. Hatar när det blöder i munnen.
Men han blev inte riktigt sig själv efter det. Ledsen ledsen och ledsen hela morgonen. Och nu ringde de precis ifrån förskolan och sa att han varit ledsen hela förmiddagen även där. Han hade inte ätit något heller. Han skulle i alla fall få sova, så får jag kanske hämta honom sen. Men lilla älsklingen, har han så ont? Vad jag kunde känns så verkade tänderna har klarat sig ändå. Men vart vänder jag mig om han fortfarande är ledsen i eftermiddag? Vart går jag så de kan kolla i munnen? Eller näsan. För jag misstänker att han slog i näsan också.

3 kommentarer:

  1. Ring folktandvården direkt! Dom översta tänderna kan se hela och fina ut men tänderna under kan ha tagit stryk. Om inte annat kan dom kolla om han har någon annan skada i munnen. Kommer du ihåg att Sebastian ramlade i somras? Då slog han i tänderna och då sa dom att det vanligaste är att dom riktiga tänderna under får ta smällen och bli skadade.
    Kan ju hur som helst vara skönt att kolla så allt är okej.

    Om du ringer dit nu kanske dom har en tid i eftermiddagen eller imorgon bitti.
    Håller tummarna för att det inte är någon fara!

    SvaraRadera
  2. Näsan sa dom till oss att det brukar synas ganska så omgående om den är bruten. Man röntgar helst inte så små barn, men ser den okej ut så är den nog det också. Vårdcentralen kan du kanske ringa annars? Eller närakuten, ligger där du gjorde UL :)

    SvaraRadera
  3. Hoppas allt ser bra ut! Köp hem lite alvedon om du inte redan har det, tandläkarens tips till oss var att dränka en tops i alvedonen är dra lätt över tandköttet och ja, det verkade hjälpa på Bastian i alla fall.

    Närakuten behöver du inte boka en tid på, kanske du redan vet? Tänkte om inte VC har någon tid idag.

    SvaraRadera