torsdag 11 oktober 2012

Det är min tur nu.

Sitter hemma själv. Barnen är på dagis. Jag jobbar kväll. Första kvällen, så det ska bli spännande att se hur det går, lära mig rutinerna även på kvällen osv. Jag kommer förmodligen vara dödstrött. Så därför tänkte jag bädda ner mig på soffan och se en film strax.
Först ska jag bara ringa ett viktigt samtal. Nervöst samtal. SKIT nervöst samtal faktiskt. Men det kommer gå bra!

Är bara så himla glad nu. Allting flyter äntligen på. Det ser ut som att livet kommer bli ganska fint i slutändan. Ja, det är faktiskt fint redan nu. Men det känns som att det var min tur nu, efter all skit som varit. Min tur att vara glad. Min tur att få just lite tur i livet.

3 kommentarer:

  1. Han hade tydligen varit dålig i magen och dom var rädda för att han har magsjukan. Men här hemma verkar han må prima :/
    I morse var han inne på röda sidan en stund innan frukost med surtanten och hon med kort hår som pratar norrländska (kommer inte ihåg vad hon heter... Annika?) och det hade tydligen gått jättebra. Vilken skillnad på att lämna dom åtta istället för nio, så lugnt och skönt på hela dagiset :)

    SvaraRadera
  2. Nej, han har nog bara ätit för mycket mjölkprodukter tror jag.
    Annika tog i mot Sebastian jättebra imorse och som sagt hade det gått bra när jag gick. Hans favvofröken är annars Annika B men hon verkar vara sjuk/vabba och det är ju synd.

    Dom tiderna lät ju jättebra! Skönt att kunna ha ett fast schema även när du jobbar. Mitt schema är ju så himla varierande och kommer ju alltid att vara så mer eller mindre. Som tur är är dom så bra på mitt jobb och anpassar tiderna väldigt bra efter mina önskemål. Sen har ju mamma och pappa möjlighet att hämta ibland också.

    Har för mig att jag läste på FB vad du jobbar med och det verkar ju super! Har du sökt det själv eller känner du någon som jobbar där?

    SvaraRadera
  3. Jag hade lite svårt för Annika B i början men nu gillar jag henne mer och mer. Moreta däremot gillar jag mindre och mindre. Pappersarbetet verkar roligare än barnen ibland och flera gånger har barnen lämnats själva på avdelningen för att fixa med papper. Häromdagen låg det en hel hög med barn på bordet och lekte med ipaden medans fröken var på vift.

    Heja dig! Det gäller ju att inte ge sig, när man minst anar det dykar jobbet upp :D Helgerna har jag inte heller något emot att jobba, som du säger får man ju ledig tid med barnen i veckorna ändå. Dessutom blir det ju lite extrapengar på helgen :)Hoppas du trivs och tycker att det är roligt. Vilken körskola går du på förresten?

    SvaraRadera