måndag 1 oktober 2012

Oktober och naglar.


Hej oktober och hej kylan.
Jag fryser, fryser och fryser idag. Jag har till och med dragit på mig fårskinnstofflorna för mina stackars tår är så kalla. Detta får mig såklart att tänka på den kalla vintern. Ja, det är ju ingen nyhet att det är kallt på vintern. Och inte heller är det någon nyhet att temperaturen i den här förbaskade lägenheten brukar uppnå knappa 19 grader på vinterhalvåret. Men det får mig ändå att frysa lite mer.

Jag sitter och drömmer lite. Naglar såklart. Jag har hela tiden tänkt att jag ska prova på att bygga naglar en vacker dag. Med eller utan utbildning. Jag vill verkligen testa! Men jag har ju inga pengar (arbetslös liksom) och tänkt att jag får nog vänta... Men nu slog det mig, kanske jag kan tjäna en liten slant på det ändå? Jag kan ju ta en löjlig summa för de stackarna som vågar komma till mig. Och kanske att jag kan få liten extra peng nu när jag ändå är pank. Kanske? Är det någon där ute som skulle våga sig på att vara försökskanin?

1 kommentar:

  1. Låter som en bra idé! Se bara till att läsa på dig om hobbyverksamhet och att du inte drar på dig inkomster som du inte har utgifter för, då kan det bli lite trubbel med skatteverket och a-kassan.

    (Och hade du inte varit i Södertälje hade du gärna fått fixa mina naglar för en nätt summa)

    SvaraRadera