onsdag 3 oktober 2012

Om förändringarnas tid.

Ett år har passerat. Ett år. Jag kan inte förstå det. Det känns ju som att det var igår hela världen rasade under mina fötter.
Men mycket har hänt sedan dess. Jag har förändrats massor, jag känner det själv. Och det är väl inte konstigt egentligen. Herregud, jag har nog aldrig varit med om så mycket skit på en och samma gång. Klart att man lär sig av det. Väldigt mycket faktiskt. Inget ont som inte för något gott med sig, heter det ju. Och det ska jag erkänna, jag är en mycket bättre människa idag.

Jag är mycket gladare, positivare. Jag har mycket mer energi, jag känner mycket mer lycka. Jag uppskattar allt fint jag har, jag tar vara på dagen. Jag grubblar inte lika mycket, jag irriterar mig inte på småsaker. Jag är mycket starkare, jag låter ingen trampa på mig. Jag säger ifrån, säger vad jag tycker, säger vad jag känner. Jag går med rak rygg och är stolt över mig själv. Jag inser att jag är värd så mycket mer.
Jag trivs, med livet och med mig själv. Jag ser mig i spegeln varje dag och säger till mig själv att jag är bra, jag duger som jag är. (För dig kommer jag aldrig bli bra nog, men det bryr jag mig inte om).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar