tisdag 2 oktober 2012

Min dröm.


Det är ju ingen nyhet för er att min dröm är att få jobba med naglar. Hur ytligt det än låter.
Jag sitter varje kväll (utan att överdriva) och drömmer mig bort. Tittar på vackra naglar, läser på om hur man bygger egna, kollar utbildningar osv. Det har hela tiden känts omöjligt. En dröm bara.
Men jag börjar mer och mer tro att jag kan göra den här drömmen verklig. Jag kan nog bannemej få jobba med det här i framtiden.
Jag börjar planera, sätta upp mål. För att jag ska kunna ha det som ett jobb så måste jag utbilda mig, utbildningen kostar pengar. Pengar får jag genom att jobba (med något annat först då). Men det är inte en oändlig summa pengar, utan faktiskt rimligt. Och jag börjar faktiskt ge mig fan på att jag faktiskt en vacker dag kommer att få jobba med det jag så gärna vill. Även om det kanske bara blir ett deltids jobb, vid sidan av något annat, så är jag väldigt nöjd med det.

Pengar. Sen så. Tänk vad pengar ska betyda mycket hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar