måndag 1 oktober 2012

När glädjen bor i mig.

Lördagkväll. Jag är sent ute, stressad. Springer mellan badrummet, klädkammaren och köksbordet. Sminkar mig, letar kläder och äter lite mat samtidigt.
Syster ringer och säger att de plockar upp mig om bara en liten stund. Slänger på mig något snyggt bara, inte tid att byta om nu. Kastar i mig sista tuggan av maten, packar ner cidern i en påse och river ihop lite smycken i handväskan. På mig bootsen och ut i regnet.
En stund senare kliver jag och andra syrran in på tjejfesten. Tipspromenad, en äcklig shot, dans, skratt, tuttar och prat om både ålder och kärlek.
Midnatt och vi åker taxi. Möter upp mina allra finaste L & S. Dansar in på krogen, in på dansgolvet. Fina fina människor. Snurrigt, dimmigt. Skrattigt. En till shot. Några fylle sms.
På väg hem och tränger oss igenom stängslet (två gånger) för att gena hem. Snubblar över rötter och skrattar. Arm i arm går vi ute i natten.
Och där och då, då är jag bara lycklig. Då är jag så glad för allt jag har. En rolig lördagkväll. Sen har jag samlat ork för en ännu en ny vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar