måndag 10 september 2012

Ett hjärta fyllt av kärlek.

Jag var 16 år när jag för första gången blev moster. Till en alldeles perfekt liten kille. En liten kille som idag är 9 år. Och sedan dess har jag mitt mosterhjärta fyllts på med ytterligare två fantastiska grabbar.
I natt fick för första gången en liten flicka flytta in i mitt mosterhjärta. Min älskade syster fick sitt allra första barn. En alldeles perfekt, underbar liten tjej. En Madicken, som Mira hela tiden sagt. Faktum är att Mira fick haft alla rätt när hon talat om för oss (jag och mina systrar som alla fått barn inom loppet av ett år) vad vi haft i magen. Mira kan dock inte riktigt förstå att den söta lilla bebisen faktiskt inte heter Madicken, men det gör ingenting. I det här hemmet heter hon det.
Efterlängtad och älskad av oss alla.

Att vara moster är faktiskt det näst bästa som finns. Det är så oerhört underbart med alla dessa barn som fyller mitt hjärta. Nu lääängtar jag tills vi får träffa underverket också! De bor ju på Åland, så jag kan tyvärr inte springa dit på en gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar