torsdag 27 september 2012

Om höstens vackra färger.

En riktigt seg morgon. Jag är så himla trött hela tiden. Men efter en stund vaken och när solen dessutom kom fram så piggnade jag till!
Just idag älskar jag hösten. Det är sådär lagom kallt, man kan ha en höstjacka utan att frysa ihjäl. Solen skiner och de färgade bladen blänker i ljuset. Hela världen full av färger. Så himla vackert. För det är det ju. Alla våra fina årstider, så himla vackra. Tänk att i vissa länder så får de aldrig uppleva detta. Jag är inte alls förtjust i mörkret, men jag älskar alla tända ljus. Jag älskar dagarna då solen faktiskt visar sig. När träden ändrar färg, när jag kan linda in mig i en mysig halsduk, när gräset fortfarande är grönt, när Mira skiner av glädje när hon hoppar i alla vattenpölar, när jag får krypa ner under en filt i soffan och dricka en kopp te.

Såhär vackert är det utanför mitt fönster just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar