fredag 21 september 2012

Fredagkvää...

Åh, jösses. Heeelt slut. Vilken dag. Vilket röj. Från klockan halv sex på morgonen, som sagt.
Den här lille huliganen alltså... Han är ju livsfarlig. Om jag tittar bort en sekund så har han klättrat upp någonstans. Han klättrar nämligen överallt. På soffan, vardagsrumsbordet, sängarna, på de små stolarna och bordet i Miras rum... Och igår lärde han sig klättra upp i rutschkanan i lekparken. Jaga jaga jaga!
Jag försöker träna honom på att gå ner, benen först och så backa. Ibland klarar han det. Men Miras små stolar är livsfarliga, det är så lätt att sätta lilla rumpan utanför. Dessutom ska ju ungen gärna stå upp! Åh, herregud. Hjärtstillestånd typ tusen gånger om dagen med den där lille hemma.

Nu sover de båda i alla fall. Jag har landat på soffan. Och nu undrar jag om jag ens kommer orka resa mig upp härifrån mer ikväll. Jag skulle somna om jag ens blinkade till en sekund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar