tisdag 11 september 2012

Om sökandet.

Fullspäckad vecka. Framför allt ska jag söka jobb jobb jobb.
Och just idag är jag så omotiverad, har ingen lust alls, känner mig helt värdelös (ni vet, "vem vill anställa en småbarnsmorsa") och vill helst bara dra täcket över huvudet.
Men så funkar det ju inte i verkliga livet. Så istället ska jag hoppa in i duschen, piffa till mig lite och gå dit och smöra läppen av dem. För är det något jag är bra på, så är det just det. Måla på det där leendet, ta en stor skopa självförtroende och lovorda mig själv.

Dessutom har jag sovit så mycket i natt att jag skulle kunna springa ett maraton. Ossian som alltid vaknar minst en gång på natten sov non-stop 19-07. Och jag som däckade super tidigt har sovit så mycket att det måste vara peronligt rekord från de senaste tre åren.
På med bra musik och... NU kör vi! Önska mig lycka till.

1 kommentar:

  1. Usch då, allergier är inge roligt :(

    Nej, dom har troligen haft tredagarsfeber. Dom får vara hemma imorgon också sen får det banne mig bli dagis!

    Gick det bra med jobbsökandet?! Du får berätta mer sen, jätte nyfiken :)

    SvaraRadera